REFERANS:               2017/14

ŞİKAYET EDEN:        a&b İletişim

 

ŞİKAYET KONUSU:

a&b İletişim Yönetim Kurulu Başkanı Sibel Asna, Basın Konseyi Üyeleri’ne hitaben bir mektup kaleme alarak yazılı ve görsel medyadaki “advertorial” haberler, reklam karşılığı yapılan röportajlar ve paralı haberler konusunda bazı tedbirler alınması gerektiğini hatırlatmış, “özel sektörün, yazı işleri bağımsızlığına çok daha fazla önem göstermesinin, gazetelerin kaybettiği değer ve saygınlığın bir an önce yeniden kazandırılmasına yol açacağına” vurgu yapmış, Basın Konseyi’nin bu konuda adımlar atmasını istemiştir.

DEĞERLENDİRME VE SONUÇ:

Başvuru, Basın Konseyi Yüksek Kurulu toplantı gündemine alınmıştır.

Son yıllarda, haber adı altında firma reklamı yapılması, firma reklamı yapılan sayfalarda “bu bir reklamdır” ibaresine yer verilmemesi, gazetecilerin köşelerinden marka telaffuz etmeleri, gazeteci kimliğiyle ön planda bulunan isimlerin sosyal medya hesapları başta olmak üzere çeşitli kanallarda ürün tanıtımı yapıldığı izlenimi vermesi gibi uygulamalara sıkça rastlanmaktadır. Yazılı ve görsel medyanın sayısız kanalında bu gibi yayınlara her gün yer verilmektedir. Bu gibi haberlerin ve yazıların etik değerlerlere uygunluğunun değerlendirilebilmesi için ayrıntıları ve ayrıştırıcı unsurları net olarak belirlenmiş etik kurallara ihtiyaç duyulduğu açıktır. Basın Konseyi Yüksek Kurulu, bu konuları görüşmek ve Basın Meslek İlkeleri’nin ilgili maddelerini gözden geçirmek amacıyla geniş katılımlı bir çalıştay toplanması kararı almıştır.