Diriliş Postası gazetesi Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Sabri İşbilen’e, Basın Meslek İlkeleri’nin 4., 6., 10. ve 16. Maddeleri uyarınca “kınama”.

REFERANS:               2017/15

ŞİKAYET EDEN:        Battal İlgezdi (Ataşehir Belediye Başkanı)

ŞİKAYET EDİLEN:    Diriliş Postası gazetesi (Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Sabri İşbilen)

 

ŞİKAYET KONUSU:

Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi, Diriliş Postası gazetesi ve dirilispostasi.com.tr’de Sabri İşbilen imzasıyla yer alan 30.06.2017 tarihli “Ataşehir’e Kayyım Atayın” haberinin, gerçeği aykırı olduğunu, açık iftira ve haksız suçlamalar barındırdığını, Ataşehir Belediyesi’ni karalamaya ve itibarını zedeleme maksadı taşıdığını belirterek şikayet başvurusunda bulunmuştur.

ŞİKAYETE KONU HABERDE ŞU İFADELER GEÇMEKTEDİR:

1.

29.06.2017, “Ataşehir’e Kayyım Atayın” :

 

Kılıçdaroğlu’nun yürüyüşündeki provokatör kadının, milyonlarca liralık arazi ve rezidans yolsuzluklarının yapıldığı,  Suriye PKK’sına TIR’larla yardımların gönderildiği CHP’li Ataşehir Belediyesi’nde kadrolu çalışan olması sabırları taşırdı. Vatandaşlar, her türlü suçun işlendiği belediyenin millileştirilmesini istiyor. 

CHP’li Ataşehir Belediyesi’ndeki skandalların ardı arkası kesilmiyor. 2015’te imar yolsuzluğu ve milyonluk rezidans skandallarının patladığı Battal İlgezdi’nin yönettiği Ataşehir Belediyesi’nin dosyası iyice kabardı. Geçtiğimiz hafta, Türkiye’yi bölmeye çalışan PKK terör örgütünün Irak’ta işgal ettiği Şengal ve Suriye’deki ini Rojova’ya yardım TIR’ları gönderdiği ortaya çıkmıştı. Türkiye’nin toprak bütünlüğünü korumak ve güvenliği sağlamak için yaptığı operasyonları karşı çıkan CHP’nin yönettiği belediyenin teröristlere gönderdiği yardım büyük tepki çekmişti.

İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NE YAPACAK?

Suriye PKK’sına TIR’lar dolusu yardımların gitmesi konusunda hala tartışmalar sürürken bir skandal daha patladı. Önceki gün Kılıçdaroğlu’nun 15 Haziran’dan bu yana Pensilvanya için sürdürdüğü yürüyüşte halkı sokaklara davet eden, Kur’an ayetini saptıran, Cumhurbaşkanı Erdoğan ve AK Parti’yi hedef alan Şenay Günaydın isimli FETÖ sever provokatörün Ataşehir Belediyesi’nin kadrolu elemanı olduğu belirlendi. Yolsuzluğun tavana ulaştığı, teröre desteği belgelendiği, FETÖ sevici Türkiye düşmanı provokatörlerin kadrolu olarak işe alınması sonrasında Rezidans kraliçesi, terörist cenazelerinin aranan ismi Gamze İlgezdi’nin kocası Battal İlgezdi sorgulanmaya başlandı. Güneydoğu’yu hendek kazan, bomba taşıyan, silah kuryeliği yapan, milletin parasını Kandil’e veren belediyeleri millileştiren İçişleri Bakanlığı’nın batağa saplanmış Ataşehir’e karşı nasıl bir adım atacağı şimdiden merak konusu oldu.

HANİ ADALET İSTİYORDUNUZ?

Diğer yandan Adalet yürüyüşü yaptığı iddia edip, Pensilvanya için ter döken CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun Ataşehir Belediyesi’nin klasörler dolusu yasadışı işleri çarşaf çarşaf ortaya dökülürken sessizliğini koruması, hatta savunması tutarsızlığını ortaya koyuyor. Ayrıca, İlgezdi’ye ilişkin CHP’de açılan soruşturmanın sonuçları hala yayınlanmadı.

UZLAŞMA VE DİĞER KONULAR:

Diriliş Postası gazetesine gönderilen uzlaşma veya herhangi bir talepleri olup olmadığına yönelik yazıya belirtilen süre içinde cevap gelmemiştir.

DEĞERLENDİRME VE SONUÇ:

-Haziran ayında, bazı yayın organlarında, Ataşehir Belediyesi’ni terör örgütüne yardım ediyor gibi gösteren yayınlar yapılmıştır. Belediye, bu konuda üst üste iki kamuoyu açıklaması yapmış, iddiaları somut verilerle yanıtlamıştır. Açıklamalarda, söz konusu haberlere konu edilen yardımların 2014 Eylül ayında, Türkiye’ye sığınmış milyonlarca Irak ve Suriyeli mağdur için başlatılan CHP Yerel Yönetimler Konvoyu’na katılım çerçevesinde yapıldığı ve Ataşehir Belediyesi’nin bu kampanyaya 4 TIR dolusu malzeme verdiği anlatılmıştır. Bu yardımın ardından, Irak Türmen Vakfı heyetinin Belediye’ye teşekkür ziyaretinde bulunduğu belirtilmiştir. Yardımların, Diriliş Postası haberinde geçtiği gibi sınır ötesine; Rojava ve Şengal’e gönderilmediği, Türkiye sınırları içerisindeki kamplarda, resmi devlet görevlilerinin koordinasyon ve yönetiminde dağıtıldığı ifade edilmiştir. Aynı dönemde, başta Kızılay olmak üzere çeşitli STK ve parti yardım kampanyalarının bölgeye ulaştığına dikkat çekilmiştir. Medyada yer alan fotoğraflardaki Rojava ve Şengal yazılarının o bölgelerden gelen mültecileri temsil ettiği, sınır ötesine yardım aracı gönderilmediği tekrar vurgulanmıştır. Bu açıklamalar daha sonrasında ilgili gazete tarafından dikkate alınmadığı gibi, bunların aksini gösterir herhangi bir bulguya haberde veya sonrasında yer verilmemiştir; ilgili haber de web sitesinde aynı şekilde yer almaya devam etmiştir. Bu bakımdan, “şekli gerçekliğin” araştırılması konusunda mesleki özen yükümlülüğüne uyulmadığı anlaşılmaktadır.

-Ataşehir Belediyesi, Adalet Yürüyüşü’nün devam ettiği günlerde bazı açıklamalarda bulunarak Şenay Günaydın adlı kişinin Ataşehir Belediyesi kadrolu personeli olmadığına dair kamuoyunu bilgilendirmiştir. Yapılan açıklamada, Şenay Günaydın’ın, Ataşehir Belediyesi’ne bağlı bir taşeron firmada çalıştığı ve 21 Haziran 2017’de iş akdinin sona erdirildiği bilgisine yer verilmiştir.

-Haberde geçen ve 2015 tarihinde ortaya atılan “yolsuzluk iddiaları” üzerine, konunun araştırılması için İçişleri Bakanlığı soruşturma izni vermiş ancak soruşturma sonucunda suç unsuru sayılabilecek verilere ulaşılmadığı anlaşılmıştır.

-Diriliş Postası, 26, 28 ve 30 Haziran 2017 tarihli kamuoyu açıklamalarını görmezden gelmek suretiyle, Sabri İşbilen imzalı “Ataşehir’e Kayyım Atayın” haberini yayımlamıştır.

-Diriliş Postası, Ataşehir Belediyesi’nin cevap ve düzeltme taleplerine karşılık vermemiştir.

Yukarıdaki sebeplerden, Diriliş Postası gazetesinin,

Basın Meslek İlkeleri’nin “Kişileri ve kuruluşları, eleştiri sınırlarının ötesinde küçük düşüren, aşağılayan veya iftira niteliği taşıyan ifadelere yer verilemez.” şeklindeki 4. maddesini,

“Soruşturulması gazetecilik olanakları içinde bulunan haberler, soruşturulmaksızın veya doğruluğuna emin olmaksızın yayınlanamaz.” şeklindeki 6. maddesini,

“Yasaların suç saydığı eylemler, gerçek olduğuna inandırıcı, makul nedenler bulunmadıkça kimseye atfedilemez.”şeklindeki 10. maddesini,

“Basın organları, yanlış yayınlardan kaynaklanan cevap ve tekzip hakkına saygı duyarlar” şeklindeki 16. maddesini ihlal ettiği tespit edilerek hakkında “KINAMA” verilmesine OYBİRLİĞİYLE karar verilmiştir.