antakya escort
deneme bonusu deneme bonusu veren siteler bedava bahis piabet sohbet
Maltepe Escort alanya Escort atasehir Escort istanbul escort manavgat Escort BASIN KONSEYİ SABAH ANKARA GAZETESİ HAKKINDA ‘KINAMA’ KARARI VERDİ - Basın Konseyi

17.10.2018

Sabah Ankara Gazetesi’nde 8 Eylül 2018 tarihinde yayımlanan ‘Beleşçi Yine Provokasyon Peşinde’ ve ‘Tezcan İş Başında’ başlıklı haberler hakkında şikayet başvurusu.

KARAR
izmir escort

Basın Konseyi Yüksek Kurulu 17.10.2018 tarihinde 16 üyenin katılımıyla yaptığı toplantıda, Sabah Ankara Gazetesi Yayın Yönetmeni  Osman Altınışık ve Haber Müdürü Hülya Ünlü hakkında yapılan başvuruyu görüşmüş; oyçokluğuyla  ‘kınama’ kararı vermiştir.

 

REFERANS: 2018- 30

ŞİKAYETÇİ:
TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şube Başkanı Tezcan Karakuş Candan’ın avukatları Gökçe Bolat ve Revşan Deniz Yıldırım Çobanoğlu.
Konur Sokak 4/3 06650 Yenişehir / ANKARA

ŞİKAYET EDİLENLER:
Sabah Ankara Gazetesi Yayın Yönetmeni Osman Altınışık ve Haber Müdürü Hülya Ünlü
Çetin Emeç Bulvarı No:117 Kat:3-4 Balgat / ANKARA

ŞİKAYET KONUSU:
Sabah Ankara Gazetesinde ve internet sitesinde 08.09.2018 tarihlinde yayımlanan ‘Beleşçi Yine Provokasyon Peşinde’ başlıklı haberde, Mimarlar Odası Ankara Şubesi Başkanı Tezcan Karakuş Candan’a iftira atıldığı ve bir kamu kurumu niteliğinde olan Mimarlar Odası’nın hedef alındığı gerekçesiyle şikayette bulunulmuştur.

Şikayetçi Tezcan Karakuş Candan avukatları aracılığı ile 10 Eylül 2018 tarihinde ulaştırdığı başvurusunda, 8 Eylül 2018 tarihinde Sabah Ankara Gazetesi’nin yazılı nüshalarında ve internet sitesinde ‘Beleşçi Yine Provokasyon Peşinde’ ve ‘Tezcan İş Başında’ başlıkla haber yayımlandığını, bu iddiaların tümüyle gerçek dışı ve iftira olduğunu savunmuştur.

Haberde yer alan ‘Çankaya Belediyesi’ndeki işine gitmeden maaş alan Tezcan Karakuş Candan Ankapark ihalesine girerek olay çıkardı… İhale esnasında Mimarlar Odası Ankara Şubesi Başkanı Tezcan Karakuş Candan da yanındaki bir grupla birlikte ihale salonuna geldi. Tezcan Karakuş Candan ve yanındaki grup’ ifadelerine yer verildiği belirtilen başvuruda, gerçek dışı iddialarla bir kamu kurumu niteliğindeki Mimarlar Odası’nın hedef alındığı; Oda Başkanına ‘beleşçi olmak’ ve ‘haksız kazanç elde etmek’ iftiraları atılarak hakkında kamuoyunda olumsuz kanaat uyandırmanın amaçlandığı savunulmuştur.

Olayın, Mimarlar Odası yöneticilerinin yargıya taşıdıkları ve hukuki süreci devam eden Ankapark’a ilişkin halka açık ihaleyi izlemek istemeleri olduğu ve bununla ilgili gerçeğin Mimarlar Odası Ankara Şubesi’nin resmi internet sitesinde kamuoyu ile paylaşıldığı vurgulanan başvuruda “Beşinci kez ihaleye çıkan kamusal alanın halkın katılımına açık olduğu ve açık ihale usulü adıyla ilan edilen ihalenin dışarıdan da ziyaretçi ve katılımcılara açık olacağı ve olması gerektiği tereddütte yer vermeyecek kadar nettir” denilmiştir.

Başvuruda şikayetçinin, başkanı olduğu oda tarafından açılan davaya konu gayrimenkulün ihaleye çıkarıldığını; bununla ilgili gelişmeleri takip etmesinin de görevi olduğunu belirtilerek, “Şikayet edilenler haber içeriği ile alakası olmayan müvekkilin işine gitmeden maaş alması ithamında bulunmuştur” denilmiştir.

Şikayetçi ve başkanı olduğu kurumla ilgili algı operasyonu yapıldığı; hakaret içeren ifadelerle kişilik haklarına saldırıldığını savunularak, şikayet edilenler hakkında Basın Meslek İlkeleri’nin 3, 4 ve 6’ncı maddelerini ihlalden karar alınması talebinde bulunmuştur.

UZLAŞMA VE DİĞER KONULAR:

Sabah Ankara Gazetesi Yayın Yönetmeni Osman Altınışık,’a şikayet başvurusu hem mail ortamında, hem posta ile ayrı ayrı iletilmiş ve posta ‘alındı’ belgesi gelmiştir. Buna rağmen şikayet edilenler verilen sürede herhangi bir yanıt vermedi ve taraflar arasında uzlaşma sağlanamamıştır.

DEĞERLENDİRME VE SONUÇ

Şikayet edilen haberin konusu; Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin biri 1 milyar 485 milyon 359 bin 200 TL, diğeri 765 milyon 600 bin TL geçici bedelle iki gayrimenkulün ihaleye çıkarılmasıdır. Çinli bir şirketin de bulunduğu konsorsiyumun da teklif verdiği ihale ertelenmiş, yargıya götürdükleri alanla ilgili ihaleyi izlemek isteyen Mimarlar Odası Ankara Şubesi yöneticileri ile ihale komisyonu arasında tartışma olmuş, taraflar birbirlerini suçlamıştır.
Şikayet edilen Sabah Ankara Gazetesi, ulusal bir gazetenin bölge yayınıdır ve genelde başkent haberlerini verir. İhaleye çıkarılan arazi Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin bir dönem iddialı projelerinden olan ve çok tartışılan Ankapark ve Hayvanat Bahçesi yanındaki parsellerdir. Başkent için büyük önem taşımaktadır ve üstelik Mimarlar Odası Ankara Şubesi tarafından kamu yararı olmadığı iddiasıyla konu yargıya götürülmüştür. Olay kamuoyunu ilgilendirmektedir, günceldir.

Basının görevi güncel olaylarda gerçeği araştırıp olup bitenleri doğru olarak kamuoyuna ulaştırmak; toplumu bilgilendirerek kamuoyunun serbestçe oluşumunu sağlamak, kamu gücünü elinde tutanlar üzerinde toplumun denetimine aracı olmaktır.

Gazeteci haberini yaparken elbette eleştiride bulunabilir; şikayetçinin olaya müdahalesinin tasvip edilmediğini vurgulayabilir. Ancak haberde gerçeklik ve objektiflik yanında özle biçim arasında dengenin sağlanması gerekir. Haberi vermek amacına hizmet etmeyen ve haberin verilebilmesi açısından fayda sağlamayan, gereksiz yere küçük düşürücü ibareler haberde kullanılmamalıdır.

Şikayet konusu haberin, ‘Beleşçi Yine Provokasyon Peşinde’ ve ‘Tezcan İş Başında’ başlıkları; ‘Çankaya Belediyesi’ndeki işine gitmeden maaş alan Tezcan Karakuş Ankapark ihalesine girerek olay çıkardı’ spotu; haber metninde geçen ‘İhaleyi provoke etmeye çalıştı’, ‘Başkentte yapılan her projeye karşı’ ifadeleri, şikayetçi hakkında olumsuz kanaat uyandırmaya yöneliktir. Haberde daha önce Basın Konseyi Yüksek Kurulu’nun ‘kınama’ kararı verdiği haber kupürleri de görsel olarak kullanılarak, konu bağlamından koparılmıştır. Haber, sanki kamuya ait bir gayrimenkulün ihalesi olmaktan çıkmış, Mimarlar Odası yöneticilerini hedef alan suçlamaların ve bu yönde ‘hüküm’ arz eden art arda ifadelerle şikayetçinin kişiliğini hedef alan bir yayına dönüşmüştür.

Yukarıda izah edildiği üzere, haberde yer verilen ‘beleşçi’, ‘işine gitmeden maaş alan’ gibi değerlendirme ve iddiaların dayanağı olan önceki bir haber hakkında Basın Konseyi’nce kınama kararı verilmiştir. 14.02.2018 tarihli ve 2018/3 sayılı kararda; ‘Bankamatik Tezcan suspus’ başlıklı haberde herhangi bir dayanak göstermeksizin ve muhatabın görüşüne başvurulmaksızın ‘işe gitmeden maaş alıyor’ ibarelerine yer verildiği gerekçesiyle Sabah Gazetesi GYY Osman Altınışık’ın ve haberi yapan muhabirlerin Basın Meslek İlkeleri’nin 4’üncü ve 6’inci maddelerini ihlal ettikleri tespit edilmiştir.

Yüksek Kurul’un bugün incelediği haberde de yukarıdaki haberlere ait görseller yine kullanılmıştır. Bu bakımdan, daha önceden tespit edilmiş ihlal tekrarlanmıştır. ‘Beleşçi’ ifadesiyle şikayetçinin haksız menfaat sağladığı izlenimi okuyucu nezdinde verilmiş; bu suçlamanın temelini oluşturan ‘işe gitmeksizin maaş alıyor’ iddiasının dayanağı ise bu haberde de gösterilmemiştir.

Açıklanan nedenlerle, şikayet konusu haberde Basın Meslek İlkeleri’nin ‘Kişileri ve kuruluşları, eleştiri sınırlarının ötesinde küçük düşüren, aşağılayan veya iftira niteliği taşıyan ifadelere yer verilemez’ şeklindeki 4’üncü maddesi,
Soruşturulması gazetecilik olanakları içinde bulunan haberler, soruşturulmaksızın veya doğruluğuna emin olmadan yayınlanamaz’ şeklindeki 6’ncı maddesinin ihlal edildiği sonucuna OYBİRLİĞİ ile varılmıştır.

Sonuç olarak Sabah Ankara Gazetesi Yayın Yönetmeni  Osman Altınışık ve Haber Müdürü Hülya Ünlü hakkında ‘kınama’ kararı verilmesine OYÇOKLUĞU ile karar verilmiş, iki üye (R. Murat Önok ve Fehmi Ketenci) ise ‘uyarı’ kararı verilmesi yönünde oy kullanmıştır.

BASIN KONSEYİ SABAH ANKARA GAZETESİ HAKKINDA ‘KINAMA’ KARARI VERDİ

Yazı dolaşımı


istanbul escort istanbul escort istanbul escort